145. Homemade vegan peanut butter cup

Slutade vid halv elva idag, inte helt fel. Fick världens sug efter peanut putter cup's, så det är vad jag sysslat med tills nu. Så gott, så enkelt och hemmagjorda är ju inte allt för onyttiga. Jag använde mig av Ikea's mörka choklad, vilket är ett veganskt val samt Green Choice jordnötssmör. 
 
50-100g mörkchoklad 
1/2 till 1dl jordnötssmör
 
Smält chokladen utan att bränna den, häll ett bottenlager i formen och låt dem sedan stå i frysen i 10-15min. Smält under tiden jordnötssmöret. Lägg ett lager jordnötssmör på de frysta chokladformarna, och sedan ännu ett lager choklad över det. *in i frysen* done! Man kan även använda mjölkchoklad, eller även blanda vit, mörk eller mjölkchoklad, ditt val dina koppar. 
Frukostar & sånt från mitt kök, skitliv | choklad, homemade, jordnötssmör, matblogg, peanutbuttercups, vegan | |
#1 - - linah:

ååh va gott:D!!

#2 - - Prietha:

Tänker bara på bj smaken peanut butter cup som smakade skit haha :/ måste smaka jordnötssmör nångång!

#3 - - MATILDA ROSQVIST:

Så gott! :D

#4 - - KassandraPalma:

åh, mums!!

#5 - - MALIN:

Mums, vad gott! Det ska jag prova en dag!

#6 - - ISA:

alltså WOW vad gott. mums!

Upp