197. Foo Fighters Ullevi 12 Juni 2015

Hela min fredag var så... konstig. Kunde inte ta in det, förstå eller fatta att jag inom loppet av några timmar skulle stå i ett publikhav med mitt favoritband på scen. Min puls gick från noll till tusen, hela jag var nervös. Under morgonen då åttans spårvagn stannade på Ullevi södra och jag kunde se en kö bildas (som jag ej satt i) ville jag mest dit, men istället satt jag i skolbänken och hörde Foo fighters sound shecka och matteläraren babbla på om potensekvationer.
Kunde inte äta, men tvingades i en falafel (En av de goaste jag ätit) kom fram till Ullevi, sprang på ett flertal vänner i publikhavet och skulle få se mitt barndoms favoritband, Foo fighters. Det band mina syskon en gång lärde mig att älska, skulle jag för första gång se live, och till slut gick dom på scen...
 
Och in på 1 1/2 låtar föll sångaren, Dave Grohl ner från scen och bröt benet, och hela jag ville försvinna. 
- "Hey, ladies and gentlemen, I love you too motherfuckers!. Now look I think I just broke my leg. I think I really broke leg."
Han bars ut på bår, trummis och band fortsatte några låtar, och alla trodde att det var slut efter det, att det inte skulle bli någon spelning för Foo fighters i Göteborg, tills...
Dave kommer ut på bår igen, med gipsat ben och fortsätter spela tills showen är slut. Jävla legend, My fucking hero. 
 
 
Extra bra dagar, skitliv | dave grohl breaks a leg, foo fighters, foo fighters ullevi, konsert, legend, musik, sommar | |
#1 - - Emma:

Men åh vilken rolig upplevelse! :D

#2 - - Prietha:

Låter som en otroligt rolig konsert!

Upp