117. "Hon visar ju brösten!?"

"Men oj, kanske lite vågat, hon visar ju brösten, herre gud hur kan man lägga ut sådant, det där var FÖR mycket!"
 
Dubbelmoral, det är en rolig grej, något man ofta skrattar åt. Som när snubbar i 18-20års åldern ger en anklagelser som dessa ↑ då man postar en "selfie" på det socialamediet Instagram, men sen själv flörtar runt över hela internet med en profilbild där han bär enbart INGEN TRÖJA!? Skandal. Usch, hur kan man göra så, visa hela nakna bröst samt bröstvårta, usch vad skall mamma säga?
Ja, antagligen nämner mamma ingenting alls om hans nakna överkropp, då hans bröst får falla runt fritt, hans bröstvårta får synas genom den för trånga T-shirt, utan att minsta lilla nämner något :-) 
 
Dit jag vill komma med detta är, hur jävla trött jag är på detta samhälle och värld vi lever i, där min bror får dansa runt i bar överkropp, men om min systers nipple syns minsta lilla blir det tabu över vår mediavärld. Att få kommentarer som "det är inte okej, du visar dina bröst" "Det där var lite vågat" "Du FÅR INTE lägga ut sådant" Eller ännu värre, när man som grundskoleelev fick ett snack om hur man klär sig för att det är så synd om de killar i ens klass då de inte kan hantera bröst, pattar, tuttar, You name it. För i helvete det är 2015.
Älskar mina bröst, försöker varje dag älska hela mig och min kropp (då det är så himla viktigt) Men hur skall jag göra det om det skall vara en sådan skandal och tabu över att jag har något så förbjudet som fettklumpar med en söt liten knapp på, en liten börstvårta som kan riskera att jag mister mina konton  inom all socialmedia om den syns minsta lilla. Tycker det är sjukt. Fyfan, nu är jag arg. JAG VILL ATT FOLK SLUTAR SEXUALISERAR HELA MIN KROPP OCH BRÖST! Så, nu fick jag ur mig det, en dam som sällan säger ifrån vill nu få sin röst hörd, så people, låt era överkroppar gå bara, nu ändrar vi allas fuckade uppfattning om den mänskliga kroppen. 
På bilden ser jag, två människor, som visar ett av sina nakna bröst samt bröstvårta,
Enda skillnaden, är att den ena människan råkar ha en piercing i sin bröstvårta. Så enkelt var det. Snälla fatta. 
Feminsim Mens & viktigheter, skitliv | 2015, bröst, bröstvårta, feminism, fyfan, instagram, media, mediavärld, nuärjagarg, psykologi, sexism, söndagsfeminism | |
#1 - - emma:

ÄLSKADE NÉA DU ÄR SÅ JÄDRANS BRA!!
Du är banne mig en riktig förebild, du är min förebild, lovely<3

#2 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

Riktigt bra inlägg! Håller med dig, det finns ingen skillnad egentligen! Och på tal om något liknande så hatar jag att bara för att man är kvinna, har bröst och har u-ringat linne eller liknande så söker man uppmärksamhet... Får höra det så ofta. "Du går ju i u-ringat, du får ju skylla dig själv om folk kommenterar dina bröst" eller liknande. MEN NEJ, Jag får inte alls skylla mig själv. Tydligen ska jag gå i polotröja...

#3 - - Clin:

Kanonbra inlägg!!
Jag kan inte annat än att hålla med dig! Vi är födda nakna och det är bara ett par bröst!

#4 - - linah:

sv; det var jättemysigt!:)

SÅ HIMLA BRA
tak! äntligen någon som kommer med sanningen!

Upp