179. Nyttiga veganska Hallongrottor: Recept

Dom nyttiga, socker-fria veganska samt fett-fria Hallongrottorna (Obs obs, gott om protein!!!) jag ganska spontant & impulsivt mixade ihop för några dagar sedan, yes. Här är receptet. Lite osäker på mått & mängd då jag aldrig direkt håller mig till recept eller liknande...hoho.
 
Hallongrottor a´ la vegan-nea..ngt
Deg:
2dl Cashewnötter
1dl havregryn
1-2msk cocosolja
1-2krm kardemumma
1-2 krm vanilj
Syrup (Hur mycket eller lite du vill!
 
Sylt:
250 dl eco-hallon
4dadlar
1-2msk vatten
2msk chiafrön
 
Mixa nötterna och havregryn till ett mjöl i en matberedare, Blanda smält cocosilja med vanilj & kardemumma samt honung i en mugg och häll sedan även ner det i matberedaren och mixa tills degigt. Ställ in i kylen i 30min, sätt ungnen på 175-200°. Forma kakorna och klicka i lite sylt, och sen in i ugnen i 10-15min. 
skitliv | |
#1 - - linah:

åhh va gott:D!!

Upp