186. Apple roses

Min storebror fyller hela tjugotvå år idag, en helt okej ålder för en helt okej storebror (eller så är det kanske hell) vad vet en 17-åring om sånt. Men dagen till ära bakade jag dessa  rosor av äpple i smördeg som snurrat runt och funnits i varenda vegan-grupp det senaste till honom. Nått både sött och vackert att tröstäta på. Dom vart även himla enkla att baka, så får hoppas på att han blir glad då han kommer hem. (Obs obs, hoppas ni vet om att det är Internationella Mensdagen idag, även Mens-Nea's favoritdag)
Frukostar & sånt från mitt kök, skitliv | apple roses, bakelser, bakning, mat, matblogg, vegan, äpplerosor | |
#1 - - Netti:

Haha jag har faktiskt aldrig hört talas om internationella mens-dagen? Men bullarna ser riktigt goda ut och ha en trevlig födelsedagsfirande för din bror :-D

#2 - - N:

Åh vad gott!

#3 - - Prietha:

Gud så fina rosor, recept pls

Svar: Åh dom är så enkla! Behövs bara smördeg, äpplen, kanel, marmelad eller socker. Sök på apple roses, så finns det massor av bra klipp på hur man formar dem (Familjen hälsar att dem även vart sjukt goda!)
Linnea-Viktoria

#4 - - Caroline Blomberg:

Dessa måste jag testa!!! Lägg jättegärna upp receptet!! :)

Svar: Åh dom är så enkla! Behövs bara smördeg, äpplen, kanel, marmelad eller socker. Sök på apple roses, så finns det massor av bra klipp på hur man formar dem (Familjen hälsar att dem även vart sjukt goda!)
Linnea-Viktoria

#5 - - corneliaeriksson.blogg.se:

Så vackra!

#6 - - Annelie:

åh så fina de är! :D

#7 - - louie:

Dem där såg verkligen fina ut. Men är det verkligen enkelt?
Jag har en känsla av att mina skulle se ut som att någon redan tuggat på dem.

Svar: Ja, alltså dom vart verkligen löjligt enkla, Sök bara på apple roses så finns det massor av videos på hur man gör! :)
Linnea-Viktoria

Upp