132. Sluta censurera visa mera

 
SLUTA SEXUALLISERA MINA PATTAR
Hellu, hoppas ni haft er en fin onsdag, min började utan sömn samt med en j*vla massa ilska, då. Jag igår postade en bild på Instagram. Det var en bild i form av mig själv, eller snarare min bara överkropp samt en text som lät, ja ungefär såhär "As an artist, I often find myself having to explain to people that nudity isn’t inherently sexual and it’s just the human body SO CAN YOU PLEASE CALM DOWN IT’S JUST A BOOB" Jag är så in i helvete trött på samhällets jävla normer. Varför, VARFÖR?! Skall mina bröst behöva sexualiseras hela tiden, och till och med vara en "fara" för instagram med dess "lagar och policys", då dom faktiskt fem timmar senare tog ner min bild från det sociala mediet, med ett meddelande som slutade sådär lite fint "En säker plats för alla" Ja, kära Instagram, jag känner mig då fan inte så värst säker ifall ni skall ha rätten till att sexuallisera mina bröst och ta ner mina bilder. 
Bröst, är fettklumpar. Inget som säger vilket kön du har,det finns kvinnor, män och andra kön samt ickekön med bröst, så pls liksom. Jag skulle förstå om Instagram skulle få för sig att anmäla och ta ner mina bilder om det var i form av mitt könsorgan, i mitt fall alltså en fitta, vagina, vajayjay, mus, snippa. You name it! (nu skulle jag verkligen aldrig lägga ut en bild på mitt könsorgan) Då det är intimt, mitt, jag bestämmer över det. Men varför? Varför måste vi fortsätta med att sexualisera samt censuera hälften av befolkningen kroppar för? Det är 2k15, sluta censuera visa mera! Igår höll jag på att smälla av ilska, idag är jag trött, arg och nästan lite ledsen, men även en ännu starkare feminist. Bring it on. 
Feminsim Mens & viktigheter, skitliv | bröst, feminism, feminist, freethenipple, sexism, sexuallisera, slutasexuallisera | |
#1 - - vinylsnurrar.blogg.se:

du är SÅ BRA!!! håller med till 1000%

#2 - - LIL' BABUSTYLE - Photographer with big dreams:

You go girl! Riktigt bra skrivet!

#3 - - Emma Grann Fotografi:

GRYMT!

#4 - - Anette Starby:

Jättebra skrivet och vilken klockren bild :-D

Svar: Åh tack! :D haha ja, är mycket nöjd med den! :)
Linnea-Viktoria

#5 - - Ida - foto & häst:

superbra skrivet verkligen!!

Svar: Åh tack finis!
Linnea-Viktoria

#6 - - Malin ♔:

You go girl, sjukt bra skrivet! :D

#7 - - minea:

JÄTTEBRA skrivet!!! och bilden också herregud :')

#8 - - Anonym:

Dock hade det varit en kille som gjort samma sak, i samma ålder och skrivit samma sak hade det fortfarande varit samma lagproblem. Just fyi

Svar: Hade en kille lagt ut en bild på sin överkropp (som många sextonråriga killar gör) Hade bilden fått vara kvar, då hans bröstvårtor enligt nån fuckad lag är okej. (:
Linnea-Viktoria

#9 - - j:

ok vet ej hur jag trilla in på denna (din) blogg men iaf........ DETTA ÄR SÅ JVLA BRA preach it grrrl

normer suGER

Upp